Hende der sørger for, at eleverne ikke føler, de er alene, men kan få den hjælp, som de har brug for.

Efter endt uddannelse fik Lisette Midtgaard arbejde på Vedersø Idrætsefterskole og har været her lige siden

Jeg har aldrig været i tvivl om, at jeg ville arbejde med mennesker.

Efter to sabbatår hvor jeg arbejdede med autister og multihandicappede børn, begyndte jeg på lærerseminariet i 2007. Det var først på mit 4. år, at jeg blev helt overbevist om, at jeg havde valgt rigtigt. Jeg var i praktik på en efterskole, hvor jeg i høj grad fik følelsen af, at læreruddannelsen var det rigtige for mig - hvis bare jeg kunne få arbejde på en efterskole!

I 2015 fik jeg muligheden for at tage en coachinguddannelse, hvilket har været utrolig spændende og samtidig et springbræt til at blive pædagogisk afdelingsleder, hvilket jeg startede som det samme år. Det er en rolle, jeg er rigtig glad for.

Jeg underviser i

 

  • Matematik
  • Fysik/kemi
  • Trivselsteam
  • lm@vie.dk

Uddannelse: Uddannet fra Silkeborg seminarium i 2011. Linjefag i matematik, fysik og specialpædagogik.
Coaching uddannelse hos Anni Kirk, foråret 2015.

 

Mit ynglingscitatMærk lige efter!

Lisettes speciale; trivsel

– For mig er relationen til eleverne altafgørende

I arbejdet som pædagogisk afdelingsleder er mine kernekompetencer indenfor trivsel. Jeg har ansvar for elevernes trivsel og har mange samtaler med elever, der har brug for en snak, nærvær, hjælp, et skub i den rigtige retning eller andet.

Ud over trivselsdelen underviser jeg matematik og fysik.

At have med unge mennekser at gøre og samtidig skal undervise dem, får tingene til at gå op i en højere enhed. For mig betyder relationen til eleverne uendelig meget, og jeg har gennem mine år som efterskolelærer oplevet, hvordan jeg gennem relationen med dem kan rykke eleverne både fagligt, socialt og personligt. 

Mit fornemmeste mål med at arbejde med unge mennesker

Min jobbeskrivelse som pædagogisk afdelingsleder indeholder blandt andet elevernes trivsel. At eleverne ikke føler, de er alene, men kan få den hjælp, som de har brug for.

Det er vores opgave, at eleverne også oplever at få succes i det store og i det små. Det vokser man af, og dette skal være med til at udvikle troen på ens egne evne i det store fællesskab.

Mit sejeste hashtag#TagLigeJaHattenPå